GROEPSLESSEN

[dit is een blog geschreven voor sportschool Bodytime te Amsterdam]

Bij Bodytime ben je aan het goede adres voor kwalitatief, allround- en functioneel bewegen. Tijdens onze trainingen staat de verbetering van lichaamsvaardigheden en het aanleren van nieuwe skills centraal. In deze blog lees je welke groepslessen je wekelijks of zelfs dagelijks kunt meepakken.

Circuit
Misschien wel de populairste training bij Bodytime, de geliefde circuitjes.
Bij een circuittraining wordt een allround schema doorlopen, waarbij je meerdere oefeningen voor het hele lichaam achter elkaar uitvoert.
Naast kracht werk je ook aan je conditie, omdat je aan het einde van elke oefening (bijna) geen rust inlast. De rust die je tussen de oefeningen krijgt, is vaak alleen de tijd die je nodig hebt om te wisselen van oefening.
Deze kracht-cardio combinatie is ideaal voor mensen die willen afvallen, maar ook voor hen die in spiermassa aan willen komen en/of gewoon lekker los willen gaan. Niet zo vreemd dus, die populariteit. Deze training is geschikt voor elk niveau.

WOW
De WOW (Workout Of the Week) is een wekelijks wisselende, competitieve training waarbij kracht, conditie én doorzettingsvermogen flink op de proef gesteld worden. Maar dan ook flink. Het doel is zo veel mogelijk repetities met een zo zwaar mogelijk gewicht in een zo snel mogelijke tijd voltooien. Every rep counts! De training is geïnspireerd en gebaseerd op Crossfit. Deze training is niet geschikt voor beginners of als proefles.

Strength & Conditioning
Dit is een kracht- en conditietraining gericht op het vergroten van spiermassa en explosiviteit. De oefeningen zijn geïnspireerd en gebaseerd op gymnastiek en gewichtheffen.
In tegenstelling tot Circuit, werk je hier op basis van een gegeven aantal repetities en niet zozeer op tijd. Minder oefeningen dus en meer aandacht voor focus, precisie en – heel belangrijk – de excentrische fase van een beweging. Ook hier geldt: every rep counts! De training eindigt met een kort circuitje. Deze training is geschikt voor elk niveau.

Heavy Bag
Een high intensity zaktraining tegen en rondom de bokszak waarbij stootcombinaties afgewisseld worden met diverse kracht- en conditieoefeningen. Mét aandacht voor techniek het verstand op nul en rammen maar! Sparren- of partnertraining is mogelijk op verzoek of in overleg met de trainer. Eigen bokshandschoenen en bandage zijn vereist voor deelname. Deze training is geschikt voor elk niveau.

Yoga
Een dynamische workout op de yogamat gericht op het verbinden van lichaam en geest met ademhaling, ritme en flow. Hoewel je aandacht naar binnen gericht is, hoef je echt niet bang te zijn dat je weg zweeft op die paarse yogamat. Want yoga betekent óók werken aan je kracht en mobiliteit. Of je na afloop nou Namasté of stiekem Namaslay mompelt: na een yogasessie dankt je lichaam je altijd dat je gegaan bent. Deze training is geschikt voor elk niveau. Ja-haaa, óók als je niet lenig bent!

Dat was ‘m! We stimuleren en dagen je uit om grenzen te verleggen en het beste uit jezelf naar boven te halen. Elke training weer.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s